Fandom

Zöld pénz

445pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A Zöld pénz egy értékcserét segítő webes platform és önszerveződő közösség (LETS) , ami lehetőséget biztosít arra, hogy azzal foglalkozz, amit szeretsz és olyan szolgáltatásokat és termékeket szerezz be, amire szükséged van.

Kapcsolatok Szerkesztés

Weboldal: MEGSZŰNT zoldpenz.com

Internetes fórum: MEGSZŰNT jolet.org/forum/forum/13-zold-penz-forum/

Facebook közösség: http://www.facebook.com/zoldpenz

Bemutatkozás Szerkesztés

A zöld pénz előnyei:

  • Nincsenek kamatok. Minden hitel 100% kamatmentes.
  • Azonnal pénzhez juthatsz, hiszen a saját munkád és kreativitásod a fedezet.
  • Nincs infláció.
  • A közösség ellenőrzi és működteti a rendszert.
  • Egyáltalán nincsenek jutalékok és számlavezetési díj. Minden ingyenes.
  • Segíti a személyes kapcsolatok kialakítását és erősíti a közösséget.
  • Új üzletekhez és vásárlókhoz juthatsz. Mi szívesen vásárolunk tőled.

A fenti “előnyök” a mai világban talán meghökkentőnek tűnnek, pedig csak egy normálisan működő, fenntartható pénzrendszer alapjai.

A rendszer az emberi bizalomra épül. Bízunk a magunk értékteremtő képességében és bízunk egymásban.

A zöld pénz célja a jólét teremtése.

Szabályok Szerkesztés

  1. A rendszerhez cégek, alapítványok, egyéb jogi személyiségek és jogi személyiséggel nem rendelkező társaságok is csatlakozhatnak.
  2. Egy zöld pénz értéke egy perc, speciális szakértelmet vagy speciális eszközöket nem igénylő, emberi munka. Ez a vezérlőelv, de ettől szabadon el lehet térni.
  3. A rendszerben szereplő zöld pénz összege 0. Amikor egy tag egy másik tagnak zöld pénzt utal át, akkor az ő egyenlegén ez mínuszban, a másik félnél ez az összeg pluszban jelentkezik.
  4. Az értékcsere során lehetőség van a zöld pénzt és más értékmérő eszközt együtt használni. Például zöld pénz-euro vagy zöld pénz-forint.
  5. A tagok hitelkeretének mértéke a bizalmi értéken alapul. Ha nem rendelkezel hitelkerettel, akkor érdemes a csereberét bevétellel indítani (azaz te adsz el valamit először, amiért zöld pénzt kapsz). Ahogy nő a forgalmad, a hitelkereted és nőni fog.
  6. A mínuszos számla teljesen természetes. A bizalmi hitelek miatt ez egy szükséges és jóságos folyamat. Azonban törekedj az egyensúlyra és ha negatív az egyenleged, akkor törekedj bevételre. Ha pozitív, akkor pedig érdemes költeni.

Közösség által javasolt árfolyam: 1 zöld pénz = 15 Ft

Hasonló kezdeményezés Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki