FANDOM

A virtuális pénz olyan közösségi pénz amely egy nyilvántartási rendszerben létezik, és az abban regisztrált vagy bejegyezett tagok számára elérhető.

Hagyományos esetben van egy felügyeleti csoport, amely a rendszert kezeli, és szabályait módosíthatja, példák az online kuponok. A magyar jogi/pénzügyi szabályozás szerint forgatható utalványnak minősülnek.

Kapcsolt csomag - blockchain technológia Szerkesztés

A fejlett rendszerekben nincs központi nyilvántartás, mert a résztvevő számítógépek mindegyike ismeri a szabályokat és eltárolja az ügyleteket, emiatt ezek a rendszerek nem módosíthatóak, egyedül más platform-verziók kiadására van lehetőség.

  1. minden fizetési ügyletet (tranzakció) egy elosztott hálózattal, amely önkéntes részvétellel működő pontokból (node) áll, monitoroz, ellenőriz és igazol.
  2. Az adott felület programja biztosítja, hogy minden fizetési tranzakció egyedi legyen. A érvényességhez elég, hogy a hálózat pontjainak több mint a fele megegyezik abban, hogy a feljegyzett ügyletek helyesek, azaz nem költötték el ugyanazt a pénzt kétszer.
  3. Ekkor ezeket az érvényesített (validált) tranzakciókat titkosítási (kriptográfiai) eljárással egy adatblokkba írják, amit hozzákapcsolnak a korábbi adatblokkokhoz. Így létrejön a közösen elfogadott és igazolt fizetési idősor, Kapcsolt csomag a blockchain.

Amennyiben a hálózati pontok 51%-a megőrzi önállóságát, az adatok integritása nincs veszélyben.

Személyhez kötött virtuális pénzekSzerkesztés

BTC kulcs kapcsolatok.jpg

Ethereum egy virtuális pénz felület

Szabadon használható virtuális pénzekSzerkesztés

Virtuális pénz tervek Szerkesztés

Források, további oldalakSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki