Fandom

Szolnoki KÖR

445pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

Szolnoki KÖR csoport

Összefoglaló kb. 2002-ig Szerkesztés

Szolnokon 1999 nyarán alakult meg a helyi KÖR csoport, amelyben az aktív tagok létszáma 40-60 fő között mozog. (a hosszabb idő után sem válaszoló, inaktív tagokat töröljük a katalógusból)

A csoport szervezését, a szervezéssel járó koordinálást az Országos KÖR fejlesztő csoport egyik tagja, Tóth Ferenc vállalta magára, aki számos helyi segítőt nyert meg az ügy támogatására.

A Szolnoki KÖR csoport alapítása óta eltelt idő óta a szervezőknek alkalmuk volt kipróbálni számos módszert, eszközt, és helyi közösségépítési elméletet, amelyek során sok tapasztalat halmozódott fel. Ilyenek voltak pl. a nagy tömegben alkalmazott szóróanyagok, helyi újság, TV, rádió hírműsorok, vagy a már létező kiscsoportoknak tartott bemutató előadások, egyének megkeresésének eredménye vagy eredménytelensége is.

A csoport munkáját nagy mértékben elősegítő elemek;

  • a KÖR szervező csoport 5-6 fős aktivistái,
  • a Civil Regionális Társulás Egyesülettel történő együttműködés (pályázati források bevonása, technikai eszközök igénybevétele),
  • egy helyi Szoftverfejlesztő cég, az Alföld Rt. segítségével kifejlesztett KÖRMÖLŐ számítógépes szoftver, amely alkalmas a tagok, a felajánlások és cserék nyilvántartásától kezdve a katalógus színvonalas megszerkesztéséig.

Kísérletük a Jótékonysági Cserebolt vagy “Charity Shop” létrehozása Szolnokon.

A KÖR szabályai Szerkesztés

1. A KÖR egy nonprofit jellegű kezdeményezés a helyi közösségekért.

2. A KÖR rendszeresen, naprakész nyilvántartást készít, amely kínálatot és keresletet tartalmaz, ennek segítségével a tagok árukat és szolgáltatásokat cserélhetnek egymás között.

3. A KÖR tagjai egyetértenek azzal, hogy adataikat, valamint azokat az információkat,amelyek a cserék lebonyolításához szükségesek (pl. név, csereforgalom, számlaegyenleg) - az adatvédelem keretein belül - nyilvántartják és a tagság rendelkezésére bocsátják.

4. A tranzakciók PONTban folynak, vagy részlegesen készpénzben. Csak a PONT értékekkerülnek be a könyvvitelbe. A tagok saját maguk döntik el, hogy kivel akarnak kereskedni.Erre vonatkozólag nincs kötelezettség.5. A könyvelő feladata, hogy jóváírja a PONTokat egyik számláról a másikra. Mindenki számlája nulláról indul, ezért az új tagok is azonnal elkezdhetik a kereskedést. Nincs kamat illetve kezelési költség.

6. A KÖR meghatározhatja az igénybe vehető hitel maximális értékét. A KÖRből való kilépés előtt a tagok kötelesek nullára egyenlíteni számlájukat.

7. A KÖR nem vállal felelősséget és nem foglalkozik adóbevallási és ÁFA visszaigénylési ügyekkel. Minden tag felelős a saját adóbevallásáért.

8. A visszautasíthatja olyan tranzakciók beiktatását a nyilvántartásba, amely törvényellenes,vagy más okból szabálysértő.

9. A KÖR fenntartása érdekében évi tagdíjat kell fizetni, PONTban és készpénzben. Ennek mértékéről a csoport dönt.

10. A szervező csoportjának joga van visszautasítani bárki felvételét, vagy a tagságból kizárni, ha tevékenysége ellentmond a rendszer érdekeinek.

11. Egyéni gazdálkodással kapcsolatos (limit, kölcsön, támogatás) kérést vagy kérvényt elsősorban a szervező csoport felé, másodsorban pedig a tagok Közgyűlése felé kell küldeni.

12. A tagoknak joguk van részt venni a Közgyűléseken, és döntéseket hozhatnak, 1 szavazat/1tag alapján.

13. A szervező csoport új szabályokat, módosításokat hozhat létre, de csak 2/3-os többségi szavazattal a Közgyűlésen, vagy 21 napon belül egy Rendkívüli Ülés keretén belül.A tagok elfogadják e szabályokat, valamint az Alapszabály feltételeit és rendelkezéseit.

Források Szerkesztés

2007, október 30 - 08:36 -AJános

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki