Fandom

Suska Kör

446pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A Suska kör egy magyar csere-bere kör, ahol nem kell pénz, hiszen egy belső elszámolási egységet használnak, a suskát.

Elérhetőség: http://www.suska.hu

Mi a suska kör? Szerkesztés

Csere-bere kör - egy olyan kör, ahol termékeinket és szolgáltatásainkat tudnak elcserélni egymással.

A csere alapja a Bizalom, bízunk magunkban és bízunk egymásban.

A Suska kör célja egy olyan fizetőeszköz használata, amely forog a tagok között, ezzel serkenti a kreativitást és bátorítja új képességek kifejlesztését. Elismeri az egyén és a közösség értékteremtő képességét. Olyan tevékenységek végzésére sarkall, amely örömet nyújt a végzőjének és általa a felhasználójának is. Bőséget teremt a helyi közösségen belül, de lehetőséget ad más közösség tagjaival való cserére is. Támogatja a helyi termelés fellendülését és ösztönzi a személyes kapcsolatok kialakulását.

Suska - a mi pénzünk Az EzVanKiadó gondozásában megjelent a Suska, a mi pénzünk című könyv. Olvass bele itt!

Mi a csereeszköz? Szerkesztés

Csereeszköz a suska - Infláció- és kamatmentes csereeszköz mértékegysége a suska. Egy olyan csereeszköz, ahol 1 óra átlagos munkavégzés 60 suskát ér. Ettől a cserében résztvevők eltérhetnek. A csere létrejötte mindig a két fél szabad megegyezésén alapszik.

A suska használata egy kiváló eszköz, a tudatosság fejlesztésére, az egyéni felelősség felvállalására, valamint korlátlan teremtnői képességünk kibontakoztatására.

Én vagyok a suska forrása. Ha szükségem van rá, megteremtem. Fedezete, pedig a saját munkám. Nincsen központi könyvelés, nincs központi elszámolás.

Tagság Szerkesztés

A Suska körben fontos a bizalomra épülő személyes kapcsolat, ezért javasolt csatlakozás előtt részt venni egy bemutatkozó előadáson! Ennek helyszíne és időpontja Naptárban és Hírlevélben kerül kihirdetésre. Amennyiben nem tudsz részt venni a budapesti találkozón, de szeretnél többet megtudni rólunk, írj a suskasok@gmail.com e-mail címre! Alakulás (2008 november) óta rendszeresen, Budapesten szerveznek piacozással egybekötött találkozót, ahol lehetőség van közelebbről megismerni egymást.

Csatlakozás folyamataSzerkesztés

  • Amennyiben meghoztad a döntést, hogy csatlakozol hozzánk, regisztrálj a honlapon.
  • Ezt követően tudod kitölteni az internetes keres-kínál táblázatod. A keres-kínál lista előnye, hogy bármikor módosíthatod, sőt fényképeket is csatolhatsz.
  • Szükséged lesz egy Suska füzetre, amiben az egyes kereskedéseket feljegyezzük. Például vettem egy pulóvert 200 suskáért, akkor a partnerem (eladó) füzetébe beleírok +200 suskát, ő pedig az enyémbe (vevő) -200 suskát. A közvetlen cserekörökkel ellentétben a suskát bármelyik taggal való fizetésnél használhatom. (A részleteket a Suska irataink közt a Játékszabályunkban találod.) Suska füzetet kérhetsz a suska találkozón a szervezőktől, vagy készíthetsz saját magad. A mintát a Suska iratok között találod.

Reméljük, hogy egyre több helyi suska közösség jön létre és megszervezi saját összejövetelét, piacát! Ennek elindításában szívesen segítünk.

Kereslet-Kínálat lista Szerkesztés

A teljes lista Weben keresztül elérhető, böngészhető. Bejelentkezés után a tagsági adatok is megjelennek. http://www.suska.hu/?keres_kinal&teljes

Területi csoportok Szerkesztés

Cikkek, írások a Suska körről Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki