FANDOM

Bánóczy János – Népi Pénz a Közösségekért című könyve prof. Bernard Lietaer – People Money könyv magyar fordításának tekinthető, plusz a magyar példákkal bővítve, magyar helyzetre specializálva!

Tartalom Szerkesztés

  • 1. fejezetben először a pénz fogalma, a pénz története és a társadalomra gyakorolt hatása kerül kifejtésre, majd megpróbálom bemutatni, hogy kik, mikor és hogyan deformálták el a pénz információtartalmát és ezzel hogyan csapolják meg a többség erőforrásait.
  • 2. fejezet a pénzhelyettesítőkről szól , ahol a kezdetektől Silvio Gesell-en keresztül a máig bemutatásra kerül a különböző pénzhelyettesítők szerepe a gazdasági folyamatokban. Ez már részletes elemző írás, mely magyarul először olvasható.
  • 3. fejezet a különböző Népi Pénzek külföldi és hazai példáit interjúkon keresztül mutatja be. A jelenleg működő Népi Pénzekről beszámolók, összefoglalók.
  • 4. fejezet ezek a Népi Pénzek közös ismérveit foglalja össze.
  • 5. fejezet tárgyalja a cserekörök és a helyi, illetve regionális utalványok megvalósíthatóságát, annak feltételeit, kiemelten foglalkozva a magyar viszonyokkal, így a 4. és 5. fejezet az indításhoz és a működtetéshez szükséges főbb elveket, gyakorlati módszereket foglalja össze, ezért ezek minden érdeklődőnek ajánlottak, bár egyes részei alkalmanként mélyebb közgazdasági, statisztikai ismerteket is igényelnek.
  • 6. fejezet a szövetkezeti elvek és gyakorlat ismertetése mellett próbát tesz a Népi Pénzek és a szövetkezeti mozgalom összekapcsolására. Elsősorban a helyi utalványt bevezetni szándékozóknak szól, de a nem szövetkezeti formában működőknek is érdekes lehet.
  • 7. záró fejezet a főbb tanulságok rövid összefoglalása után néhány elgondolkoztató, érdekes problémát vet fel a végén a könyvben előforduló idegen szavak szótára.

Források, további információk Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki