Fandom

Kiútprogram

446pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A Kiútprogram a Grameen Bank - szegények bankja modell alapján alapján megvalósított vállalkozói mikrohitelező program.

"A Kiútprogram előkészülete során kiderült, hogy egyes jogszabályok súlyosan akadályozzák az öngondoskodóvá válást, és megkülönböztetnek a különböző foglalkoztatási formák között" - nyilatkozta korábban a Nol.hu-nak Molnár György, a Kiútprogram Zrt. igazgatóságának tagja.

A korábban tervezett 400 helyett 141 hitelt tud kihelyezni a szegények vállalkozását segítő kísérleti program: a Kiútprogram keretében összesen 71,5 millió forint szociális mikrohitelt helyeznek ki júliusig fedezet nélkül - írta a Világgazdaság.

Molnár György, a Kiútprogram igazgatósági tagja, a Magyar Tudományos Akadémia kutatója elmondta, hogy a modell nem hasonlítható össze a szokásos, fedezet mellett nyújtott kisvállalkozói hitelezéssel, ám nemzetgazdasági szinten hatékony munkahelyteremtő program lehet, üzemszerű működtetése nem kerülne többe, mint a közfoglalkoztatás, ám azzal ellentétben új munkahelyeket teremt.

Szűkítik a programba vonhatók körét az alábbi feltételek:

  • nem lehet se köz-, se banki tartozása az igénylőnek.
  • A vállalkozóvá válást pedig az nehezíti, hogy a vállalkozás megalapításának első napjától fizetni kell a minimálbér utáni közterheket.
  • OKJ-szintű vizsga, amit csak az tud letenni, akinek megvan a nyolc általános iskolai végzettsége.

Források Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki