Fandom

Kakaóbab pénz

477pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A közhiedelemmel ellentétben a kakaó, mint ital fogyasztása nem volt általánosan elterjedt az aztékok körében, mivel drága volt hozzájutni, csak az elit osztály tagjai fogyasztották, a többség csak fizetőeszközként használta .

Az aztékok kakaóbabot vagy gyapotszövetet ( quachtli ) használtak fizetőeszközként, pontosabban elszámolási egységként ( élelmiszert, különféle cikkeket,szerszámokat, ékszereket, bizonyos esetekben a munkaerőt és a munkabért is ezekben fizették ki, földet viszont nem lehetett értük kapni), egy korai gyarmati időből származó árulistából fogalmat alkothatunk az árakról :

" - Egy jó pulykatyúk 100 egész kakaóbabot vagy 120 összeszáradt kakaóbabot ér..

- Egy mezei vagy egy üregi nyúl 100-100 kakaóbabot ér

- Egy kis nyúl 30-at

- Egy pulykatojás 3 kakaóbabot ér

- Egy frissen szedett avokádó 3 kakaóbabot ér

- Egy nagy paradicsom értéke 1 kakaóbab..

- Egy hosszú, vékony paprika, 5 ér egy kakaóbabot

- Egy frissen szedett tüskés körtekaktusz egy kakaóbabot ér, két teljesen érett kaktuszgyümölcsöt egy kakaóbabért lehet venni..

- A felvágott tüzelőfa ( egy nyaláb vagy egy tönk ) egy kakaóbabot ér..

- Egy tamale egy kakaóbabért kapható..

- A kukoricalevélbe csomagolt hal ára 3 kakaóbab

A kakaó fizetőeszközként való használata annyira elterjedt és gazdaságilag annyira fontos volt, hogy a hamisítások és csalások komoly gondot okoztak. Lelkiismeretlen árusok lehúzták a kakaószem külső héját, és megtöltötték sárral vagy porral. Az átalakított babokat aztán egy csomó valódival keverték össze, hogy a gyanútlan vásárlóknak továbbadják. Ez általános gyakorlat volt, erre utal a nahuatl nyelvű keresztény gyónási kézikönyv, melyet Alonso de Molina barát jegyzett le 1569-ben. A pap megkérdezte a kereskedőktől:

És amikor kakaóbabot árultál előfordult, hogy a rosszakat összekeverted a jóval, hogy együtt add el őket, és ezzel becsapd az embereket ?...És lehet, hogy a kicsi, összeaszott szemeket megpirítod, hogy nagyobbaknak és teltebbnek tűnjenek ?

A hamisítókat külön törvény bűntette. "

Források Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki