Fandom

KOVÁSZ folyóirat

445pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A KOVÁSZ az Altern-csoport kiadványa - az interneten is olvasható, illetve letölthető az egyes tanulmányok teljes tartalma.

Bemutatása Szerkesztés

A Kovász klasszikus tudományterületeken átívelő környezettudományi folyóirat. Különös hangsúlyt helyez az ökológiai fenntarthatóság társadalmi és gazdasági vonatkozásaira. Olyan, tudományos igénnyel készült tanulmányokat közöl, amelyek középpontjában a gazdaság, a társadalom és a természeti környezet közötti kapcsolat beható elemzése áll, illetve amelyek kritikailag viszonyulnak az uralkodó társadalmi-gazdasági rendszerhez.

Története Szerkesztés

1997 decemberben jelent meg a Kovász első száma. 2006-ig, mintegy tíz évfolyamon keresztül, Kocsis Tamás főszerkesztésében, Baranyi Árpád és Dabóczi Kálmán társszerkesztésében jelent meg a kiadvány, melynek felelős kiadója prof. Kindler József volt. A kezdeti lendület idővel kényszerűen csökkent, a Kovász évi négy megjelenés helyett egyre gyakrabban jelentkezett összevont számokkal. 2007-re az Altern-csoport belátta, hogy a családi téren megnövekedett leterheltség okán a további megjelenés bizonytalanná vált. A Kovász 2007-es évfolyama ki is maradt, eközben azonban Pataki György és Takács-Sánta András bevonásával a lap Szerkesztőbizottsága újjáalakult (a főszerkesztő továbbra is Kocsis Tamás), s neves tudományos kutatókból létrejött a Kovász védnöki testülete.

Források Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki