Fandom

Közgazdasági alapok

446pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

Az elméleti alapok, szakkifejezések amik az elvi leírásokkor használatosak.

Gazdasági Alapfogalmak Szerkesztés

Econom.hu : Gazdasági fogalmak magyarázata Szerkesztés

http://www.econom.hu/gazdasagi-fogalmak-elmelet/

Áttekintés Szerkesztés

Társadalom Elméletek Szerkesztés

Lásd még: Alternatív gazdasági modellek

Lásd még Szerkesztés

Infláció Szerkesztés

Tabi László: Tájékoztató a zsír áráról (Kazal László előadása, 1946)

Kedden a déli órákban elterjedt a híre annak, hogy a zsír kilója már 90 000 pengõbe kerül. Az a körülmény, hogy egy kiló zsír ára 100 000 pengõ, élénken mutatja, hogy a fogyasztóközönség mennyire ki van szolgáltatva a feketepiacnak. Ki tud manapság 120 000 pengõt adni egy kiló zsírért? Mert nemcsak a zsír kerül 135 000 pengõbe, de a drágaság minden vonalon ijesztõ. S ha meg is veszi valaki azt a 165 000 pengõs zsírt, pusztán zsírból táplálkozni nem tud. Lehetetlen állapot, hogy amikor egy kiló zsír 180 000 pengõ, a fizetések nem emelkednek arányosan. 215 000 pengõt csak az tud ma zsírért adni, aki feketézik. Mert a kisember számára ez a 238 000 pengõ bizony nagy pénz. 296 000 pengõért sokat kell dolgozni, s míg valaki megkeresi azt a 367 000 pengõt, amibe egy kiló zsír kerül, ugyancsak elfárad. Valamikor 470 000 pengõért, vagyis egy kiló zsír áráért sarokházat lehetett vásárolni. Ma egy kiló zsír áráért, 540 000 pengõért, már csak háromnegyed kiló zsírt lehet kapni. Itt tenni kell valamit! A 768 000 pengõs zsírt csak az tudja megfizetni, akinek van annyi pénze, hogy egy kiló zsírért 920 000 pengõt adjon. Mert bizony ma ennyibe kerül egy fél kiló zsír.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki