Fandom

Közösségi pénz

445pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A közösségi pénz vagy alternatív pénz egy pénz helyettesítő eszköz, mely többféle hivatalos elnevezéssel illethető: kredit, váltó, utalvány, bón - persze saját nevet is lehet neki adni. A Helyi pénznél szervezettebb, a banki hitelező gazdaságtól függetlenebb változata. A helyi pénzekhez hasonlóan megvalósulhat fizikai pénzként, de itt általában egy, a tagok felé nyilvános központi nyilvántartással jegyzik a résztvevők egyenlegét.

Hivatalos pénzben kifejezett alaptőke nélkül indul és működik, a résztvevők (ismerősök) bizalmára épít. Lehetséges idő alapú pénzhelyettesítők formájában bevezetni. A fizetőeszközöket a tagoknak egy meghatározott összegig, kamatmentesen lehet kölcsönbe kérni az azt kibocsájtó szervezettől. Ezt a kamatmentes hitelt aztán megállapodás szerint saját termékünkkel, szolgáltatásunkkal, munkánkkal vagy természetesen pénzzel fizető vissza, ám ha nincs fedezet ezt a kölcsönt törleszteni, akkor le is dolgozható. A közösségi pénzhelyettesítőt a közösségen belül bármire elkölthetjük, amivel másoknak is munkát biztosítunk a körön belül. A közösségfejlesztés eleme lehet.

Példák Szerkesztés

Felépítés Szerkesztés

Külső hivatkozásokSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki