Fandom

Közösségi gazdaság

445pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A közösségi gazdaság (angolul sharing economy) egy olyan alternatív közgazdasági és szociális rendszer, amely az árukhoz, a szolgáltatásokhoz, az adatokhoz és a tudáshoz közösségi hozzáférést tesz lehetővé, a felhasználói akkor juthatnak hozzá a erőforrásokhoz, amikor épp szükségük van rá, azok megvásárlása nélkül. A modellekben megtalálható a kölcsönzés, a barter, a bérbeadás, az ajándékozás, illetve olyan közösségi birtoklási formák, mint például a termelőszövetkezeti struktúrák, lásd Közösségi agrárgazdaság.

Elvei Szerkesztés

A termelők és a fogyasztók hosszú távú együttműködést alakítanak ki, hogy minimalizálják a kockázatokat és igényeiket a lehető legalacsonyabb költséggel elégítsék ki. A közösségi gazdaságok alapvetően helyi erőforrásokat használnak, és igyekeznek megteremteni az autonómiájukat a globális piacoktól.

"A rendszer alapgondolata szerint, ha egy gazdasági jószágról információt osztanak meg, akkor ezen jószág értéke mind a magánszemélyek, mind a vállalkozások, mind pedig a közösség számára nő."

Gyakorlati példa a Lassú pénz rendszer, áttételes kapcsolat van a közösségi pénzekkel.

Mozgalom Szerkesztés

Közösségi gazdasági módszerek Szerkesztés

Szakirodalom Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki