Fandom

Időbank (Szombathely)

445pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

Lásd még: Idő alapú pénzhelyettesítők vagy Időbank (Civitas)

Időbank címmel új közösségi programot tervezett indítani a 2006. novemberében a Pálos Károly Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat. A projekt célja, hogy a lakóközösségek tagjai jó szomszédi kapcsolatot alakítsanak ki anélkül, hogy ez bárkinek is pénzébe kerülne. A szolgálat családsegítői az országban egyedülálló módon a lakosság mentálhigiénés és szociális állapotát is felmérik majd.

A Pálos Károly Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat munkatársai nemsokára elkezdik járni a várost, hogy a lakossággal megismertessék új, közösségi programjukat. Az Időbank elnevezésű akció célja, hogy az egymás mellett élők jó kapcsolatot alakítsanak ki. Ez nem feltétlenül jelent anyagi viszonyt. Az elképzelések szerint mindössze például annyit, hogy az idősebb szomszédasszony vigyáz a fiatal édesanya gyerekére, míg az bevásárol mindkettejüknek. A projekthez bárki csatlakozhat, egy adatlapot kell csupán kitölteni. A családsegítők egyébként a jövőben nem csak emiatt kopogtathatnak be az egyes szombathelyi háztartásokba.

Varga-Kaizler Árpád (Oladi Családsegítő Szolgálat szolgálatvezető ) szerint, "Jogi előírás, hogy a lakosság mentálhigiénés, szociális helyzetét feltérképezze a családsegítő."

A következő hónapokban közel 15-20 ezer szombathelyit látogatnak meg az igazolvánnyal rendelkező szakemberek. A válaszadás nem kötelező, de nagy mértékben hozzájárul az országban egyedülálló kezdeményezés eredményességéhez.

Források Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki