FANDOM

A Hidrogén alapú gazdaság a megújuló energiákra épülő techológiák egyik lehetséges eleme, fenntartható gazdasági alternatívák egyik alapeleme. A Hidrogén ugyanis a víz egyik alkotóeleme, tehát könnyen hozzáférhető. A hidrogén felhasználásakor pedig ismét vízzé válik, tehát széndioxid kibocsátás zéró.

Technológia Szerkesztés

Bolygónkon a hidrogén mesterséges úton előállított, másodlagos (szekunder) energiahordozó, amely kedvezően, környezetet kímélő módon felhasználható. Nem primer energiahordozó, és nem „megújuló” energiaforrás. A hidrogén fűtőértéke égéshője nagy, széles koncentrációs tartományban éghető és robbanóképes, továbbá gyorsan diffundáló, keveredő gáz. A ma használatban lévő gázoknál veszélyesebb tüzelőanyag.

Szélerőművek energiatárolója Szerkesztés

Egyre nagyobb mértékben figyelembe kell venni a szélerőműves villamosenergia termelés időjárásfüggését. A hidrogén környezetvédelmi szempontból ideális tárolási lehetőséget jelenthet, nevezetesen:

  • optimális szélsebességi értékeknél – 14-16 m/s jelentkező maximális villamos energia termelés esetén – ha azt az országos villamos energia ellátó rendszer nem tudja fogadni – a villamos energiával, víz elektrolízissel hidrogén állítható elő, mely tárolható
  • kis szélsebességek esetén a tárolt hidrogénből a villamos energia ellátórendszer terhelési menetrend igénye szerint lehet ismét villamos energiává alakítani.

A hidrogén előállító, felhasználó rendszer, mint közbenső szélerőműves villamos energia tároló közvetlenül a szélerőmű parkhoz csatlakoztatható.

Cikkek a hidrogén alapú gazdaság témában Szerkesztés