Fandom

Gyulai Földbank

445pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

Földbank nyílt Gyulán / MTI

2012. április 2., hétfő 21:06

Újszerű föld-kezelési rendszert vezetett be a mezőgazdasági területek aktív hasznosítására a gyulai önkormányzat, a földbank áprilistól működik. A földbank program célja a városi tulajdonú földterületek, parcellák egységes kezelése, hasznosítása és bérbeadása, az elhanyagolt zártkertek és hobbitelkek művelésbe vonása, szociális alapú hasznosítása. A földbank a mezőgazdasági tevékenységre alapított Gyulai Mezőgazdasági-Városfejlesztési Kft. keretein belül működik, a társaságot az önkormányzat januárban alapította.

A földbank portfóliójában összesen negyven hektárnyi, különböző nagyságú városi földterület található. A rendszer indulása nagy érdeklődést váltott ki a lakosság részéről, kisebb földterületekkel rendelkező tulajdonosok érdeklődtek, valamint idős emberek, akik nem tudják karban tartani zártkertjeiket, szívesen adnák a földbank kezelésébe kertjeiket, parcelláikat, ahol az önkormányzat zöldséget és gyümölcsöt termeltet közmunkaprogram keretében intézményei részére. A földtulajdonos csak kezelésbe adja a földjét, amiért térítést nem kap, azonban tulajdonjoga megmarad.

A földbank közvetítő szerepet is vállal bérlők és a bérbeadók, eladók és vevők között, egyelőre helyi szinten, később a város környéki településekre is kiterjesztené tevékenységét. A földbank az ingatlanpiac szereplőjeként szerepet vállal magántulajdonú földingatlanok értékesítésében és földcserék lebonyolításában.

A földbank biztosítja a földterületet a jelenleg száz tagú szociális szövetkezetnek, amit az önkormányzat hozott létre kilenc családdal 2011 márciusában.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki