Fandom

Grameen Bank

445pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A Grameen Bankot azaz a falu bankját (a bengáli gram szó falut jelent) 1983-ban alapította meg Muhammad Yunus közgazdász professzor. Az alapító a "szegények bankja" (újbank) koncepcióért megkapta a 2006. évi Nobel-békedíjat.

Csoportos hitelezés Szerkesztés

A modell egyik fő megkülönböztető jegye a csoportos hitelezés. A hitelt fölvenni szándékozó ügyfeleknek ötfős csoportokat kell alakítaniuk. Az első kölcsönt a bank két csoporttagnak nyújtja, és csak ha azok rendben törlesztik az előírt heti részleteket a banknak öt héten át, akkor kaphat kölcsönt a csoport következő két tagja. S ha az újabb két tag is a megállapodásnak megfelelően törleszt, akkor juthat kölcsönhöz az ötfős csoport hátralévő tagja is. A hitelfölvételhez nem kell fedezettel rendelkeznie az ügyfeleknek, a bank nem kíván ilyet. Az egyetlen "fedezet" ebben a kölcsönügyletben, azaz a bank biztosítéka arra, hogy a hitelt megállapodás szerint törlesztik, a csoportnyomás, amely minden egyes egyénre hat annak érdekében, hogy közös felelősséget vállaljon. A hitelezés csak akkor működik minden egyes egyén esetében, ha a csoport többi tagjával együttműködve kollektív felelősséget vállal.

Források, kapcsolódó írások Szerkesztés

Forex money.jpg

Pénz az ötletekhez

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki