Fandom

Fizess amennyit akarsz

445pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A „fizess annyit, amennyit gondolsz”-modell (Pay What You Want, PWYW) az ár meghatározását az ügyfélre bízza, abból kiindulva, hogy az rendelkezik annyi információval, hogy az árat a piacihoz közel, a költségeket is helyesen bekalkulálva lője be. Úgy hogy ő is nyerjen rajta, de a szolgáltató se járjon rosszul.

Magyarországon a „fizess annyit, amennyit gondolsz” leginkább a borravalós, hálapénzes helyzetekben terjedt el, amikor nincs számla, így nem is adóznak utána. Vécés nénik, pincérek, orvosok jutnak így jövedelemhez, és szokásjog alapján itt is lehetségesek elfogadott árak.

Becsületkassza Szerkesztés

Egy hasonló ismertebb modell becsületkasszaként ismert, alapvetően azért, mert valóban a becsületességre épül. Arra, hogy senki nem él vissza azzal, ha nem kötelező fizetni egy szolgáltatásért. Ám a név valamelyest mégis megtévesztő, mivel a becsületkassza esetében általában létezik ajánlati ár, csak annak befizetését nem ellenőrzik, hanem rábízzák a kuncsaftra. A becsületkassza leginkább kis értékű fizetéseknél terjedt el. Elvben ott kellene gyakorinak lennie, ahol különösen versengő a piac, és szükség van innovatív megoldásokra.

Becsületkasszás cikk válogatás a HVG-n

Megszabott ár nélküli kávézók Szerkesztés

Összekapcsolható módszerek Szerkesztés

  • Önköltségi ár feltüntetése
  • Zárás előtti illetve üresjárati árleszállítás
  • Lejáratos termékek, utolsó darabok leértékelése
  • Kuponokkal, egyéb kedvezményekkel való összekapcsolás
  • Tanulói illetve egyéb szociális kedvezmények
  • Garázsvásár - Gyakran kiteszik a perselyt, amibe a feltüntetett árat bele lehet dobni.
  • Ajándékgazdaság

Források Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki