Fandom

Envienta Magyarország

445pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

Az Envienta közösségi megoldáscsomag, mely tapasztalatok, erőforrások, valamint önfenntartáshoz szükséges termékek nyílt forrású megosztását teszi lehetővé.

Az Envienta magyar kezdeményezés a technológia fejlettségét és a szabad megosztást előtérbe helyezve, olyan alternatívát kínál, mellyel mindenki megépítheti megfelelően szigetelt otthonát, előállíthatja használati tárgyait és megtermelheti szükséges élelmiszereit. Mivel az Envienta projekt nyílt forráskódú modell, terveit szabadon és ingyen lehet letölteni és felhasználni. Marcin Jakubowski Nyílt Forráskódú Gazdálkodás nevű kezdeményezése lehetővé teszi, hogy adott gépek, szerkezetek otthoni környezetben is előállíthatóak legyenek ingyenesen megosztott tervrajzok alapján.

A projekt alapját Jacque Fresco erőforrásra alapozott gazdasági elképzelése adta, amely egy adott hely adottságait elemezve olyan élettereket alakítana ki, amely ellátja lakóit megfelelő lakhellyel, élelmiszerrel és ivóvízzel. A Venus Projekt hatalmas népszerűségnek örvend az [alternatív közgazdaság] hívei között, hiszen a technológia jelenlegi fejlettsége elegendő ahhoz, hogy új alapokra helyezve létrehozzunk egy valóban boldog társadalmat. Ennek elengedhetetlen feltétele az, hogy a gazdasági és a társadalmi élet alapját a szomszédságok, közösségek adják.

Az Envienta Projekt megálmodói szerint a technológia olyan mértékű fejlődésen esett át az elmúlt évtizedekben, hogy segítségével megvalósítható egy teljesen új, megosztásra épülő társadalom. Az erőforrás alapú gazdaság ugyanis lehetőséget nyújt arra, hogy a jelenlegi elavult gazdasági modelltől elszakadva, több önmagát irányító és saját szükségleteit kielégítő közösség jöjjön létre. A technológia egyes területei, mint a megújuló energia felhasználása, a 3D nyomtatás, vagy az alternatív – hidropóniás, aeropóniás – meződgazdaság új kaput nyithat a teljes, vagy a legalább részbeni önellátás felé.

Magyar honlap: http://www.hu.envienta.com/
Facebook csoport: https://www.facebook.com/envienta.hungary?fref=ts

Egy 10 perces bemutató, összefoglaló videó az ENVIENTA open source projekthez, Jeremy Rifkin világhírű közgazdász helyzetelemzésével.

Nulla Határköltség Közösség - Jeremy Rifkin10:30

Nulla Határköltség Közösség - Jeremy Rifkin

Beszámolók, részletek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki