Fandom

Emberközpontú Magyarországért mozgalom

445pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A Emberközpontú Magyarországért mozgalom az emberi értékek és társadalmi felelősségvállalás szem előtt tartására mozgósító kezdeményezés, az E-demokrácia egy példája.

Honlap: http://ekomozgalom.hu/
Facebook csoport: https://www.facebook.com/ekomozgalom?fref=ts

Alapelvek Szerkesztés

A Mozgalom tagjai azonosulnak az Alapelvekkel és törekszenek azok betartására – ebben a szükséges változásban segítik egymást

A moralitás önellenőrzés a gondolatainkon, a szavainkon és a cselekedeteinken, előre magunkénak vallott tanok, elvek alapján.

  1. Gondolataidat, szavaidat, tetteidet jó indulat irányítsa.
  2. Sem gondolattal, sem szóval, sem tettel ne okozz fájdalmat, lelki bántalmat senkinek.
  3. Azt mond, amit valójában gondolsz, és cselekedd azt, amit mondtál korábban. Légy őszinte, kerüld a manipulálást, a megtévesztést, a félrevezetést.
  4. Mindig add meg a másiknak azt, ami jár neki, ne vedd el a másét, még időlegesen sem, mások tulajdonát ne kívánd, ne akarj gyarapodni azáltal, hogy másoknak kárt okozol.
  5. Tartsd tisztán az elmédet, ne engedd, hogy káros gondolatok vegyék át az irányítást feletted. Ismerd meg önmagad.
  6. A vágyak és hajlamok az élet természetes velejárói, tarts ezek fölött ellenőrzést, tarts mértékletességet az élvezetei cikkek használatában, állíts korlátot vágyaidnak mértékben és minőségben egyaránt, tény erőfeszítéseket, hogy távol tartsd magad a külső csábításoktól.
  7. Élvezd azt, amit elértél, őrizd a meglévő lelki békéd és harmóniát, ne hajszold magad, az élet értelme nem a versengés.
  8. Végezz rendszeresen önzetlen szolgálatot a közösség érdekében a rászorulók segítésére.
  9. Törekedj a lelki fejlődésre, ez erőfeszítés és gyakorlat nélkül nem érhető el. A lelki fejlődést tartsd fontosabbnak az anyagi fejlődésnél, nem az „én érzet” uralja elméd, szavaid tetteid.
  10. Légy türelmes és megértő másokkal szemben, állj ellen a harag eluralkodásának, sikereid, eredményeid ismertetésénél tart önmérsékletet, szavaid a másikban erőt keltsenek és ne levertséget. Ne helyezd magad a másik fölé se viselkedéssel, se szóval, se gondolattal.
  11. Ismerd meg történetek és könyvek által ezeket a tanokat, az egyetemes értékeket, értelmezd a bennük leírtakat. Cselekedj ezek alapján és másokat és biztasd cselekvésre.
  12. Igazságtalanság észlelése esetén vedd figyelembe: cinkos, aki néma.
  13. A siker és eredmény érdekében értő figyelemmel légy a másik iránt, építő legyen kritika, a hozzászólás, a vita ne legyen vitatkozás.
  • A fenti elvek betartásával elérhető egy olyan ideális társadalom, mely a kölcsönös együttműködésen és a kölcsönös segítőkészségen alapszik, melyben nem az uralkodás és a behódoltság kettőse a jellemző, nem a haszonszerzés az elsődleges.
  • Mindannyian testvérek vagyunk, mindannyian részei vagyunk a természetnek, ezért nem uralkodhatunk sem egymáson, sem a természeten.
  • Mindannyian boldogságra törekszünk és kerülnénk a szenvedést.
  • Erkölcsös cselekedet az, amivel nem sértjük mások boldogságát, illetve a boldogsággal kapcsolatos várakozását.
  • Spirituális cselekedetet az, amivel elősegítjük.
  • Nemcsak a szenvedést okozó cselekedet erkölcstelen, hanem az is mely csökkenti mások boldogságát, vagy az esélyét a boldogságra.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki