Fandom

Bogyiszlói tallér

471pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A Bogyiszlói tallér egy valódi bronz pénz, melyet a bogyiszlói önkormányzat bocsátott ki 2011-ben. Funkcióját tekintve az emlékpénz és téglajegy párosítása, amely ritkasága miatt a helyi pénz funkcióját nem tudja ellátni.

A tallér vételi árfolyama 1500 forint. A tallérokat ugyanis azzal a céllal készítették, hogy megvásárlói támogathassák az augusztus 20-án, a község katolikus temploma előtti téren felállítandó Szent István szobrot.

Története Szerkesztés

A felállítandó Szent István szobor költségeinek előteremtéséhez az önkormányzat, az egyházak és cégek támogatása mellett közadakozásra is szükség van. A polgármester azért javasolta a tallér kibocsátását, mert úgy vélte, hogy az emberek szívesebben adakoznak, ha cserébe kapnak egy ajándékozásra is alkalmas, mutatós emléktárgyat.

Leírása Szerkesztés

A Madarász Károly öntőmester által bronzból készített érmék egyik oldalukon Szent István arcképét, a másikon a falu jellegzetes épületeit ábrázolják. Több száz darab érme készült, megvásárlásukkal darabonként nagyjából ezer forinttal tudnak hozzájárulni az érmetulajdonosok a szobor költségeihez.

Források Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki