FANDOM

A Bitcoin egy digitális fizetőeszköz, amelyet 2009-ben Satoshi Nakamoto hozott létre. Az elnevezés vonatkozik továbbá a fizetőeszközt kezelő nyílt forráskódú szoftverre, és az azzal létrehozott elosztott hálózatra is.

A hagyományos virtuális pénzektől eltérően a Bitcoin nem függ központi kibocsátóktól és hatóságoktól. A Bitcoin a peer-to-peer hálózat csomópontjai által tárolt elosztott adatbázisra támaszkodik. Az adatbázis tartalmazza a fizetések adatait, garantálva az elektronikus fizetőeszközökkel szembeni alapvető követelményeket. A biztonságot digitális aláírások és proof-of-work rendszer adja.
The money is better on the top layers...

Bitcoin - virtuális pénz

A Bitcoinok tárolhatók egy pénztárcafájlban személyi számítógépen, vagy külső szolgáltatóknál, küldésükhöz pedig csak a fogadó Bitcoin címe szükséges. A peer-to-peer felépítés és a központi irányítás hiánya megakadályozza bármilyen hatóság számára, hogy a forgalomban levő pénzmennyiséget befolyásolja, ami lehetetlenné teszi az infláció gerjesztését.

Az adatbázis blokkok legenerálásának folyamatát bitcoin bányászatnak nevezik – és ez az egyetlen lehetséges módja az új bitcoinok kibocsátásának. Aki sikeresen generált egy blokkot, kap jelenleg 50 bitcoint, felduzzasztva így kissé a digitális tárcáját. A rendszert úgy tervezték, hogy a blokkok sikeres legenerálásáért járó jutalom összege durván négyévente megfeleződjön. Összesen 21 millió bitcoinnál nem lehet több a rendszer szabályai szerint.

Nem hivatalos jellege miatt ISO kódja nincs, de általánosan használt megjelölése a BTC.

A működés alapjai: Julian M. Bucknall: Kriptopénz és fizetés – fizikai pénzből digitálisba

Bitcoin magyar vonatkozások Szerkesztés

Videó Szerkesztés

  • A virtuális pénzek alapjait ismertető 21 perces YOUTUBE videó:
Civil kontroll TV - FVQ adássorozat: Jakabi István, Vezér Szörényi László: A pénz virtuális fogalma
A pénz virtuális fogalma -Vezér Szörényi László-Jakab István20:59

A pénz virtuális fogalma -Vezér Szörényi László-Jakab István

Forrás, további részletek:Szerkesztés