Fandom

Becsületkassza

445pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A becsületkassza egy olyan szomszédsági eladási módszer, ahol a megadott ár fizetését nem ellenőrzik. A Fizess amennyit akarsz modelltől eltérően itt meghatározzák az ajánlott árat. Általa munkaidőt és munkaerőt lehet nyerni. A becsületkassza leginkább kis értékű fizetéseknél terjedt el.

Becsületességre épít, arra, hogy a vásárló zöme nem él vissza azzal, ha nem kötelező fizetni egy szolgáltatásért. Elvben ott kellene gyakorinak lennie, ahol különösen versengő a piac, és szükség van innovatív megoldásokra.

Háztáji eladás Szerkesztés

A legismertebb becsületkasszás módszer a lakóházak előtt kihelyezett háztáji termékek árusítása. Ez a piacozásnál egyszerűbb, hisz nincs szállítási, helybérleti és munkabér költség, ellenben egy átmenőforgalmat igényel. A garázsvásárhoz képest kisebb volumenű, nem előzi meg reklám, ellenben állandósult és általában szezonális termékeket árul. Kézművesek is tesznek ki kisebb portékákat vevőcsalogatónak, becsületkasszás vásárlási lehetőséggel.

Becsületes boltSzerkesztés

Becsületes boltok vagyis becsületkasszás boltok működnek Norvégia Déli részén, ahol a farmerek az árujukat az út mentén vagy települések szélén. A vásárlók itt is becsületkasszába fizetnek, még a fizetendő összeget is maguk számolják ki a boltban található számológéppel. A bolt tulajdonosai nem tartanak attól, hogy valaki ellopná az árukat, az ide betérők mindig megbízhatóak.

Forrás, fotókkal: Érdekes világ: Egy norvég bolt, ahol a vásárlók becsületkasszába fizetnek

Becsületkasszás automata Szerkesztés

Budapesten 2011-en a Sopron Bank egy kampány keretében palackozott víz automatákat állítottak fel, a bedobott összeg dupláját fizették ki a Csodalámpa alapítványnak. 8000 palack fogyott el, a vásárlók 40%-a fizetett.

Becsületkasszás cikk válogatás a HVG-n

Összekapcsolható módszerek Szerkesztés

  • Önköltségi ár feltüntetése
  • Zárás előtti illetve üresjárati árleszállítás
  • Tanulói illetve egyéb szociális kedvezmények
  • Garázsvásár - Gyakran kiteszik a perselyt, amibe a feltüntetett árat bele lehet dobni.
  • Ajándékgazdaság

Magyar példák Szerkesztés

Külföldi példák Szerkesztés

Sikeres külföldi becsületkasszákSzerkesztés

Sikertelen külföldi becsületkasszákSzerkesztés

További cikkek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki