FANDOM

A Barion az MNB által engedélyezett virtuális pénz kibocsátás, amely a forint egy új, harmadik formája – írta a Portfolio. Az elektronikus forint ugyanis pontosan egy forintot ér, nincs árfolyama, kereskedése, a szerveralapú e-pénz mögött egy a CIB-nél forintban vezetett letéti számla áll. Az ezen nyilvántartott összeg jelenti a fedezetet a kibocsátott e-pénzzel szemben, vagyis aki saját Barion-számlát nyit, és átutalással vagy készpénzesen feltölti azt, az gyakorlatilag forintot vált digitális forintra.

Vásárolni egy e-mail címmel és egy titkos jelszóval lehet. A szolgáltatás magánszemélyeknek ingyenes, a kereskedőknek is meglehetősen alacsony díjakkal működik. Főleg azokért a szolgáltatásokért kell fizetni, amelyekért a Barion is fizet egy banknak. A Bariont elfogadó kereskedők pedig akkor fizetnek, ha a Barion értéket ad nekik, azaz például pénz fogadásáért vagy ajánlatok célba juttatásáért.

Bíró Tamás, a Bariont kibocsátó Sensenet társalapítója elmondta: jelenleg durván 2500 felhasználó rendelkezik Barion-tárcával, az elfogadók köre pedig két hónap után még nem túl széles. Közöttük a G-Roby mellett néhány tucat online áruház, az A38 hajó étterme, a Grund, a Mad Dog Café és az országos mobilparkolási hálózat található meg.

Az e-pénz kibocsátásához szükséges engedélyt majdnem 3 évig tartott megszerezni, a cég Brüsszelben is lobbizott annak érdekében, hogy az e-pénzeket szabályozó uniós direktíva olyan legyen, ami kedvez az innovációnak.

Forrás Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki