FANDOM

A „Bért a házimunkáért” mozgalmat az 1970-es évek elején indították olasz feministák, akik azt akarták, hogy a nők munkáját a férfiakéval egyenlően ismerje el a társadalom, és hogy a nők ne függjenek anyagilag a pénzt kereső férfiaktól. Az ötletnek azóta sikerült kitörnie a balos mozgalmár körökből, és legutóbb Olaszországban már a jogász és egykori jobboldali képviselő Giulia Bongiorno és a modell és tévés műsorvezető Michelle Hunziker kezdett kampányolni azért, hogy a szegényebbeknél az állam, a gazdag családoknál pedig a kereső fél fizessen rendszeres fizetést házastársának (persze leginkább a feleségnek) a házimunkáért. Indiában pedig a család- és nőügyi minisztérium dolgozott ki ilyen javaslatot, bár ott a fizetést mindenképpen a férj adta volna.

Ezekben a javaslatokban nem volt számszerűsítve, hogy mekkora is kellene, hogy legyen az otthon maradó anyák fizetése. Az amerikai http://Salary.com viszont évek óta kiszámolja, hogy mekkora fizetés lenne tisztességes egy családanyának, és az eredmény még nagyobb volt, mint amivel Hamermeshék álltak elő: 2014-ben évi 118 000 dollárt, ami nagyjából egy amerikai gyógyszerész vagy egy kisebb város polgármesterének az éves fizetése.

Az ő módszertanuk az volt, hogy az anyukák mindennapi feladatait 10 munkára lebontották, és megnézték, mennyit végzik azt a feladatot és azért mennyi pénzt kapnának a piacon. Több mint 6000 anya mindennapjait elemezve az lett az eredmény, hogy egy amerikai anyuka átlagosan 96,5 órát dolgozik egy héten, ebből

  • 14,6 órát bejárónő,
  • 14,5 órát szakács,
  • 14,3 órát napközis tanár,
  • 10,9 órát létesítménymenedzser,
  • 8,6 órát rendszergazda,
  • 8,3 órát pszichológus,
  • 7,8 órát takarító,
  • 7,8 órát sofőr,
  • 6,5 órát mosodás és
  • 3,2 órát vezérigazgató.

Ezek után ne csodálkozzon senki, ha az anyukák úgy érzik, nagy rajtuk a nyomás és nincs idejük semmire. És az sem tűnik talán teljesen elszánt ötletnek, hogy mindezért nagyobb fizetést is kaphatnának, mint most, legalábbis biztosan többet, mint a semmi.

Az anyaság megfizethetetlen Szerkesztés

A legmagasabb szintű gyermeknevelés a civilizáció fennmaradásának kulcsa.

Családi pótlék Szerkesztés

Hogy az anyaság támogatása ne adhasson nyilvánvaló visszaélésekre alkalmat, családsegító és gyermakjóléti, valamint védőnői és gyám intézmények ellenőrzik a gyermeknevelést.

Részletek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki