Fandom

Ad6kap6

446pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

Ad6Kap6 - Adhat, Kaphat szolgáltató oldal a közösségi gazdaság elvei szerint működő kapcsolatépítő portál.

Honlap: http://www.ad6kap6.hu
Működtetési tapasztalatok a fenntartók blogján: http://ad6kap6.blog.hu/
Fórum: http://ad6kap6.hu/felso_menusor/forum

Elérhetőségek a honlapon

Az oldal céljai Szerkesztés

  • A szervező célja egy olyan eszköz kialakítása volt, mely megkönnyíti a kapcsolat felvételét ajándékozó, cserélő vagy kérő fél között.
    • Adó fél: egy olyan lehetőséggel, tárggyal rendelkező ember, aki nem is tudja, hogy egy másik fél számára hasznos dolog tulajdonosa.
    • A kapó fél: anyagi, erkölcsi lehetőségek miatt nem tudja vágyait beteljesíteni.
  • Cél nem csak eszközök nyújtása, hanem lehetőségek adása is. Színházba-jutás, kirándulás, „nem láttam még a Balatont". Meg amire még nem gondoltunk, de működés közben kerül elő.
  • Cél ajándékozásnál vagy cserénél személyesség biztosítása
  • A kapcsolat megteremtésének leegyszerűsítése, a megfelelő személyiségi jogok megtartása mellett. Így azt a belépésnél elvárják mindenkitől, hogy adatait megadja. A tagok a felhasználói nevükkel beazonosítva kommunikálhatnak, levelezhetnek egymással a szervezők részvétele nélkül. Így nem fenntartók dolga, hogy az adó és kapó fél miképp bonyolítja le az átadást, kivéve, ha erre külön kérik őket, vagy szintén a portálon keresztül egy harmadik felet, hogy nyújtson segítséget például a dolog eljuttatásában, szállításban.
    • Hogy egy adott kapcsolat gyümölcsöző volt vagy sem, az a felhasználók visszajelzéséből derül ki.

Működés ismertetése Szerkesztés

Első lépések Szerkesztés

A portálba mindenkinek betekintése van, de ha nem regisztrál az információknak csak egy részével találkozik, kapcsolatot nem tud teremteni. A regisztráció során választható a felhasználónév. Ezen a néven fog szerepelni a portálon, ezen a néven ismeri meg a másik fél. A regisztrálás után a tag már a teljes portált használhatja. Adhat és kaphat.

Eldönti, hogy adó vagy kapó, majd kitölti, hogy mit szeretne. Adóként vagy kapóként meg kell neveznie (Barbie baba masnija), majd ki kell választania, hogy ez melyik kategóriába sorolható - menüből (a példa esetén játék).

Ügylet, értékelés Szerkesztés

Ha egy felajánlásra a kereső jelentkezik, akkor megbeszélhetik a lebonyolítást. Ezek után a rendszer felteszi a kérdést az adónak és kapónak is hogy mi történt, hogy voltak megelégedve. (Itt elvárja a rendszer, hogy a felhasználó értékeljék a dolgot. +/- volt, és szövegesen is: gyors volt, pontos volt, rossz volt a minősége, becsapott... stb).

A további felhasználók, akik a korábbi résztvevőkkel adó, kapó viszonyba akarnak kerülni már látják, hogy ez a felhasználó: megbízható vagy sem.

Adminisztrátorok részvétele Szerkesztés

Természetesen moderálásról biztosítjuk a felhasználókat, kizárjuk a viccelődő, bántó felhasználókat, valamint az üzleti érdekből stb. jelentkezőket is szűrjük.

Biztosíthatunk mindenkit, hogy a mi felajánlásunk: egyetlen fillért, eszközt nem kívánunk a saját magunk ill. a rendszer működésére fordítani. Tulajdonképpen mi ezt adjuk a rendszerhez.

Területi felbontás Szerkesztés

  • A fórumban vannak régiók szerinti témák, illetve a tagok lakhelye nyilvános.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki