Fandom

A fenntartható közösség alapelvei

446pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

Benedict Hiren: A fenntartható közösség alapelvei

A demokrácia technikák körébe tartozó ismertető.

1. A fenntartható közösséghez társadalmi elismerés és közösségi felhatalmazás szükséges

Ez azt jelenti, hogy a közösség tagjai számára megismerhető, hogyan működik a helyi közösség. Részt vesznek a nyitott és demokratikus döntéshozó folyamatban a politikusokkal, a vállalatokkal, a szervezetekkel együtt, és ez elősegíti a hosszú távú gazdasági, környezeti és szociális jólétet. A közösség összes tagja egyenlő esélyekkel rendelkezik a minőségi és emberhez méltó élet megvalósításában.

2. A fenntartható közösséghez egységes vidék- és közlekedéstervezés szükséges

Ez azt jelenti, hogy a politikusok, a vállalatok, a szervezetek és az egyének is részt vesznek a közösség tervezésében és újraélesztésében, keresik a helyi és regionális együttműködés lehetőségeit a terjeszkedés csökkentésében, a közterek és történeti emlékek megőrzésében, a természetes ökoszisztémák védelmében, a veszélyeztetett ökoszisztémák megmentésében, a hatékony föld- és infrastruktúra használatban, a vegyes használat és a vegyes jövedelem fejlesztésében, a hatékony energiafelhasználásban, a környezetszennyezés csökkentésében, a közösségi technológiák erősítésében, a munkahelyteremtésben, a szolgáltatásban és a pihe­nésben.

3. A fenntartható közösséghez írni-olvasni tudó, jól képzett munkaerő és vibráló gazdaság szükséges

Ez azt jelenti, hogy minden ember tud írni és olvasni, és megvan a lehetősége a továbbtanulásra, szakmai tanulmányokra; mindenki hozzáfér értelmes munkalehetőségekhez; és a politikusok, vállalatok, szervezetek és egyének támogatják azt a fajta gazdasági fejlődést, amely erősíti és megtartja a természetes környezetet és közösségi kultúrát.

4. A fenntartható közösséghez környezetbarát technológiák szükségesek

Ez azt jelenti, hogy a politikusok, a vállalatok, a szervezetek és egyének támogatják a környezetbarát technológiák kifejlesztését, használatát és átvételét. Fejleszteni kell a hatékonyságot és csökkenteni a szennyezést az energiatermelés és használat, a közlekedés, a gyártás, az információátvitel, az építés, a mezőgazdaság, a természetes erőforrások felhasználása terén.

5. A fenntartható közösséghez mindenki számára biztonságos és egészséges lakhely, munkahely és pihenési lehetőség szükséges Ez azt jelenti, hogy a politikusok, a vállalatok, a szervezetek és egyének arra törekednek, hogy minden ember számára biztosítsák az erőszaktól való félelem nélküli életet, hogy mindenki biztonsággal hozzájusson az ételhez, vízhez, menedékhez, egészségügyi ellátáshoz és tüzelőhöz; és minden környezet, ahol az ember él, dolgozik és kikapcsolódik biztonságos, tiszta és kellemes.

Forrás

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki