Fandom

Óra KÖR 2000 évi beszámoló

445pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A Miskolci Óra KÖR 2000 évi beszámolója

Egy KÖR története a szervező szemszögéből

Részt vettem az 1999 november 13.-án megtartott I. Országos KÖR Konferencián, ahol megismerkedtem a KÖR módszerrel, és hozzájutottam a "Zöld könyvhöz". Korábban részt vettem hasonló tevékenységben, a középiskolámban "BaDKa" pénzt adott ki a diákkör, ami a használt tankönyvek gyűjtését szolgálta, s iskolai rendezvényeken, büfében lehetett felhasználni.

Néhány hónap alatt a Körhöz szükséges szabályokat, tájékoztatókat fogalmaztam meg: Alapszabályt, a számolások összegyűjtve, tagoknak működési tájékoztató, saját jegyzetlap, rövid ismertető, felvételi űrlap. A szociális szolgálat, ahol dolgozom, támogatta munkámat klubhely és fénymásolási lehetőség (hozott lapra, a várható példányszám miatt) biztosításával. Az ügyvitel megvalósításához a tagoktól félévente fénymásolási illetve posta költséget kérek; a körpont (PERC néven) elszámoláshoz. 2000. március 8.-án 5 munkanélküli, frissen végzett fiatallal alakítottuk meg az ÓRA Kört, a "zöld könyv " űrlapjai segítségével. Az adatbázis a szolnoki Kör által készített, Access '95 alapú programba lett rögzítve. Később Excelben készítettem 5 munkalapos adatbázist, melynek felhasználásával, fénymásolással tördelve készítettem a Szolgáltatás Jegyzéket.

Új tagok bevonását plakátozás, - néhány intézményeben - kitett szórólapok, ismerősi körben kifejtett propaganda révén folytattam. Átlag heti egy új tag jelentkezett, a hirdetésre fogékonyak voltak az emberek.. Az érdeklődők kb. 30%-a hivatalos munkalehetőséget remélt, ők nem léptek be. Minden jelentkezővel kb. 1 órán keresztül beszélgetek, mely során ismertetem a rendszer elveit, működésének gyakorlatát, a kérdéseikre is építve. Segítek a kereslet - kínálatot megfogalmazni, javaslom, hogy legalább 1-1-et írjanak be. Átlagosan a tagoknak 3-4 ajánlata, és 2 keresése van. A Körünknél a célterület az Avas lakótelep volt, illetve ismerősök révén miskolci, illetve kertvárosi polgárok (így lakhelyemen, Miskolc-Szirmán is elkezdtem a szervezést). Miskolc más részeiről és vonzáskörzetéből is léptek be tagok, így a hetente megtartott találkozókra csak egy-két tag jött el. Nehézséget okoz az ügyletek megvalósulása, ugyanis többségük még nem találkozott egymással, így bizalmatlanok, és az időalapú elszámolást nem eléggé értik (nem kötelező a csekkfüzet megvétele). A tagok közti kapcsolatok telefon révén valósulnak meg, bár a postai levél is lehetőség. A tagok 40%-nak van marok telefonja, 5 tagnak (14 %) nincs telefonja.

Az alakulást követő 10. hónapban, 37 tagnál elkezdtük egy nagyobb rendezvény szervezését, amin - a sikertelen szervezési találkozókon túlmutatva - zsibvásár, bemutatkozók, kellemes környezetben való beszélgetés megvalósulása a cél. Jelenleg három tag segíti a szervezést, akik Miskolc különböző részein laknak. Így a megnövekedett tagságnak területileg közel lakó segíthet a részvételben, kapcsolattartásban. Reményeim szerint kisebb, területileg zártabb csoportok is alakulnak a Körön belül. Később az azonos érdeklődési körű tagok jobb kapcsolataikkal szakmai köröket indíthatnak.

Intézményi kapcsolataink:

  • Regionális Civil Információs Központba (ami NIOK program, önkormányzati támogatással) regisztráltatjuk magunkat;
  • az Avasi Családsegítő (helyiséget ők biztosítanak);
  • Munkaügyi kirendeltség JOB-klubja.
  • Kapcsolatainkat a szociális jellegű szervezetekkel tovább bővítjük, a helyi médiában is meg szeretnénk jelenni.
  • Az internet segítségével tapasztalatokat gyűjtünk más köröktől.

Kelt: 2000. december 15. Készítette: Mészáros László, non-profit menedzser

Folytatás: Óra Kör szervezési tapasztalatok

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki